zaterdag 14 november - Reisverslag uit Lissabon, Portugal van wieteke van der Paal - WaarBenJij.nu zaterdag 14 november - Reisverslag uit Lissabon, Portugal van wieteke van der Paal - WaarBenJij.nu

zaterdag 14 november

Blijf op de hoogte en volg wieteke

21 April 2016 | Portugal, Lissabon

Zaterdag 14 november

Om 24.00 krijgen we een warme maaltijd toch maar iets eten we zitten heel vol. En tuurlijk krijgen we rijst met kip! Ti's lekker maar we eten allebei weinig, er is nog een toetje een soort van brownie is lekker maar veel te veel dat zijn onze magen niet meer gewend!
We slapen wat en rond half vier wordt de afdaling ingezet. We zetten voet op Europese grond! Iedereen wil weer het vliegtuig uitvliegen maar helaas ze zullen moeten wachten. Wij doen op ons gemak we moeten toch overstappen en hebben tijd genoeg! Om 7 uur gaat ons volgende vliegtuig.
Op de heenweg hebben we al een heleboel lekkere bankjes gezien met een oplaadpunt voor de telefoon, maar helaas er zijn mensen voor ons die dezelfde gedachte hebben, alle bankjes liggen vol en we gaan in een zitje zitten waar we wel onze telefoon kunnen opladen!
We berichten het thuisfront dat we goed zijn geland. Alle winkels en restaurantjes zijn dicht rond 5 uur gaat alles open, we ruiken vers geperste sinaasappelsap hmmm daar hebben we zin in en een grote bak thee. De sinaasappelsap valt niet goed op onze nuchtere magen, we boeren het steeds opnieuw weer op. We drinken alles op en rond 6 uur gaan we naar de gate.
Het duurt en het duurt en wij beginnen er langzaam aan wel flink genoeg van te krijgen! Er worden rijen gemaakt en wij zitten in de eerste lichting! We stappen rustig in en we gaan opnieuw de lucht in duurt deze keer erg lang we willen gewoon naar huis!
Rond 8 uur krijgen we opnieuw ontbijt een croissant met jam en
een boterham met ham en kaas, de kaas wordt aan Ellen gedoneerd! We eten, maar niet van harte we hebben allebei last van het lange reizen en onze magen beginnen tegen te stribbelen!
Het is een goede vlucht alleen het einde is heel vervelend er staat erg veel wind. Een hoop turbulentie en de zwakke magen van ons maken ons misselijk. Ellen moet ervan spugen heel vervelend. Eindelijk weer op Nederlandse bodem! In het vliegtuig zien we de omvang van wat er in Parijs is gebeurt vol ongeloof lezen we de vele verhalen.

We zijn geland op de Polderbaan en moeten dus nog wel 15 min lopen voordat we bij de bagage zijn. We komen aan en zie gelijk mark en m'n twee boys en pap, mam en Robbert staan. Ga er gelijk even heen vond het spannend hoe de jongens weer op me zouden reageren, Tim heeft samen met papa een heel mooi bord gemaakt met welkom thuis lieve mama, echt zo lief! Tim springt op en lacht hij is zo blij me te zien! Handkusjes worden er door het raam toegeworpen! En van Noud krijg ik een glimlach van oor tot oor! Terug naar de koffers. Gelukkig hoeven we niet al te lang te wachten.
We lopen naar buiten en Tim rent op me af! Wat ben ik blij om iedereen weer te zien! Noud eet me bijna op en wil zo bijna in me kruipen! Wat heerlijk om weer thuis te zijn!
Ellen en Robbert hebben elkaar ook weer gevonden wat fijn om ze weer samen te zien.
We lopen met z'n allen naar la plage waar we nog een broodje eten en heel veel praten. Uiteindelijk neem ik afscheid van m'n lieve dot, wat een geweldige reis en wat ben ik blij dat ik dit met haar heb kunnen en mogen doen!
Hier stopt ons avontuur, maar we gaan er nog zoveel maken!we gaan met onze mannen weer naar huis.
Iedereen heel erg bedankt voor jullie lieve berichtjes. We hebben de verhalen zo realistisch mogelijk willen opschrijven. We zullen binnenkort ook nog de foto's plaatsen helaas was de internetverbinding in Ghana zo slecht dat dit niet lukte, maar zullen dit zsm doen!