vrijdag 13 november - Reisverslag uit Accra, Ghana van wieteke van der Paal - WaarBenJij.nu vrijdag 13 november - Reisverslag uit Accra, Ghana van wieteke van der Paal - WaarBenJij.nu

vrijdag 13 november

Blijf op de hoogte en volg wieteke

21 April 2016 | Ghana, Accra

Vrijdag 13 november

Het is een erg onrustige nacht geweest, slaap je net wordt je weer gewekt door wat dan ook, iemand die moet plassen, getoeter en stoppen om mensen eruit te laten. Rond 5 uur komen we aan in Accra. We helpen de jonge vrouw met haar spullen de bus uit. We worden gelijk weer belaagd door allerlei taxichauffeurs, moeten we jullie ergens naartoe brengen enz enz. Een man helpt ons met de spullen naar een plaats waar we kunnen zitten en wachten.
We bellen Julius geen bereik telefoon gaat over maar wordt niet opgenomen. Wachten dan maar. De zon komt op een prachtig gezicht! En wat een hoop mensen al op straat iedereen is wakker zo lijkt! Vrouwen met schalen met brood en natuurlijk ei op hun hoofd. Het hele straatbeeld is weer zoals het de hele dag zal gaan! Uiteindelijk belt Julius hij zal er rond zeven uur zijn!

Julius is er rond zeven uur gelukkig en we stappen in de taxi en hij brengt ons naar de zusters. We komen daaraan en we genieten weer van een heerlijk ontbijt met brood en jullie raden het al gebakken ei! Eigenlijk te moe om te eten en uit onze ogen te kijken eten we ons ontbijt. Het is druk bij de zusters er zijn meerdere logees! We raken aan de praat met een Ghanees die uit de buurt van Nandom komt. Ook komen we aan de praat met een Duitser die onderweg naar huis is. We wisselen onze ervaringen uit, ti's erg leuk om te horen. We betalen de zusters en we krijgen een kamer met airco deze zetten we voor het eerst aan op zo 25 graden heerlijk is het. We vallen allebei als een blok in slaap. Ik wordt vervelend wakker flink diarree maar geen buikpijn misschien toch wat verkeerd gegeten of gedronken?
Ellen slaapt heerlijk door en ondertussen lees ik wat. Om 15 uur komt Julius, dus rond 14 uur maak ik Ellen wakker. We zitten even bij de zusters en ze vragen wat dingen aan ons en wij aan hen.
Als Julius er is gaan we ri de art markt ik wil nog wat souvenirs voor thuis hebben en Ellen ook zo. We zijn ondertussen goed aan het afdingen geweest en eindelijk als voor ons de prijs goed is nemen we het mee! We krijgen er zelfs plezier in! Haha wat een spel!
Julius kan het niet laten om toch een paar keer te vragen of ik toch m'n telefoon nog heb haha! Julius neemt ons mee naar een eettentje we eten er heerlijk kip met friet en sla Hmmm heerlijk!
We rijden terug maar ti's heel druk onderweg Julius baalt en hoopt dat we op tijd het vliegtuig zullen halen ti's 19 uur relax Julius zeggen we het komt goed....
We "vliegen" langs de zusters persen ons in andere warmere kleren en zitten na 10 min weer in de taxi! Op naar het vliegveld,we nemen afscheid checken in en we zitten gelukkig naast elkaar! O de koffers zijn wel heel veel lichter als dat we gingen die van Ellen is nu 17 kg ipv 31! En die van mij 18 ipv 25! Helemaal goed dus!
We lopen een beetje verdwaasd rond en ti's allemaal niet heel duidelijk aangegeven er staan allerlei mensen formulieren in te vullen, dat hoeven wij niet zeggen we tegen elkaar en ja hoor het moet dus wel eindelijk na lang wachten bij het loket moet je terug en weer hetzelfde formulier invullen wat we al drie keer hebben gedaan! We zijn er helemaal klaar mee! We willen alleen maar naar huis hoor!!
Uiteindelijk belanden we bij de douane schoenen uit, alles woest gecheckt en we mogen door op naar de volgende controle. Opnieuw alles laten zien en we mogen eindelijk plaatsnemen in de gate totdat we door mogen! Hier treft ons het vreselijke bericht uit Frankrijk verschrikkelijk nadien horen we pas wat er precies is gebeurt.
We gaan met gemengde gevoelens het vliegtuig in. Helaas is er geen plaats voor onze handbagage er ligt zoveel zooi in en wij zijn een van de laatsten dus pech! Onder je voeten dan maar! Op naar Lissabon, de reis zal ongeveer 6 uur duren!