dinsdag 3 november - Reisverslag uit Kumasi, Ghana van wieteke van der Paal - WaarBenJij.nu dinsdag 3 november - Reisverslag uit Kumasi, Ghana van wieteke van der Paal - WaarBenJij.nu

dinsdag 3 november

Door: ellen en wieteke

Blijf op de hoogte en volg wieteke

08 November 2015 | Ghana, Kumasi

Dinsdag 3 november

Onze wekker gezet om 6 uur omdat we om 7 uur met de jeepsafari mee zouden gaan. Allemaal erg slecht geslapen was erg warm!
We moesten wachten bij het verzamelpunt bij de jeeps voor de jeepsafari. We kregen (aldus Ellen) een echte Indiana Jones auto een jeep met een plastic dakje! Er stond een trapje voor en we moesten in de auto klimmen. We (Ellen, Carmen en ik) zaten op de middelste rij.
Het was heerlijk onderweg een lekker windje en de zon aan de zijkant. Beloofd weer een warme dag te worden. We hebben veel dieren gezien tijdens de safari zoals eekhoorn, parelhoenders, aapjes klein en groot, bokken, herten, zwijntjes (cunamatatas). We hebben een goede gids, maar zien helaas de olifanten niet!

We genieten van de Bush het is erg groen, het regenseizoen is net achter de rug, dus vandaar de prachtig mooie bomen! We zien wel veel olifantenafdrukken maar deze zijn niet vers aldus de gids, Robbert gaat nog even de jeep uit om te kijken bij een watertje of daar geen voetstappen te vinden zijn of verse poep, maar helaas we hebben geen geluk. We rijden terug naar de lodge. Robbert hoort tijdens de rit dat Ellen haar man ook Robbert heet en dus heeft Ellen nu ook een Ghanese man die Robbert heet! En heeft ze nu dus een blanke Robbert en een bruine Robbert zo vertelde de gids!
Ze wordt vertroeteld hoor Robbert! Ik zal een oogje in het zeil houden!

We krijgen ontbijt dat is wel nodig na twee uur safari! Een hebben net goed en wel een half gebakken ei op en er wordt geroepen dat er een olifant in het water zit! Idd er zit een olifant in het water hij wast zichzelf. Gids Robbert komt naar ons toe en we gaan met een kleine groep naar beneden en vliegen achter de olifant aan.
Ellen en ik vliegen op onze slippers de berg af haha! Ging super! We komen dichtbij de olifant, hij is alleen en ongeveer 6 a 7 jaar oud aldus Robbert. We moeten door water om aan de andere kant te komen Ellen wacht hier samen met riet. Robbert gidst ons door het water en door een soort van moeras. We komen heel dichtbij hij ligt in het meertje en spuit water over zich heen. We maken foto's en genieten van het prachtige uitzicht.
We lopen weer terug naar Ellen en Riet. En gaan de berg weer op. We genieten na wat een super ervaring!
Rond half twaalf zijn we terug we kunnen bijna aan de lunch! Na 2 ltr vocht te hebben aangevuld zijn we weer klaar voor een frisse duik.
We geven zwemles aan Naleeka (een vriend van Carmen) hij kan niet zwemmen maar leert snel! Aan het eind Vd dag kan hij 7 meter onder water zwemmen! We hebben veel lol en we Carmen heeft een sticker en we zeggen tegen hem als je 5 stickers hebt dan krijg je een diploma van ons!
We hebben veel lol. Ook komt opnieuw de baboen bij ons op bezoek hij loopt de bar binnen en komt eruit zonder iets, vervolgens loopt hij het restaurant binnen en pikt de slasaus mee, gaat ongeveer twee meter van ons vandaan staan en likt met z'n vinger de hele fles uit! Whahaha
We douchen eten en gaan naar bed op naar woensdag!