Ghana-Carmen, hoe het allemaal begon - Reisverslag uit Zierikzee, Nederland van wieteke van der Paal - WaarBenJij.nu Ghana-Carmen, hoe het allemaal begon - Reisverslag uit Zierikzee, Nederland van wieteke van der Paal - WaarBenJij.nu

Ghana-Carmen, hoe het allemaal begon

Door: wieteke

Blijf op de hoogte en volg wieteke

29 Oktober 2015 | Nederland, Zierikzee

Lieve familie, vrienden, kennissen en collega's,

Via deze waarbenjij.nu willen wij jullie op de hoogte houden van onze belevenissen op onze prachtige spannende reis die ons staat te wachten.

Hoe het allemaal begon:

Vol bewondering hoorde ik (Wieteke) van Carmen de vele verhalen waar ze ieder jaar mee thuis kwam. Ook wel een beetje jaloers misschien. In het hele jonge verleden riep ik altijd tegen mijn mam, ik wil bij de flying dokters als ik groot ben. De papieren om te gaan werken hebben op mn kamer in Breda op tafel gelegen, maar het hield me tegen toen ik de liefde van mijn leven tegen kwam, of was ik toch angstig dat ik daar niemand had in een land ver van iedereen van wie ik hield weg was. Ach ja daar zullen we nooit achter komen.

Het mooiste van het begin van deze reis is dat Mark tegen me zei waarom ga je Carmen niet opzoeken in Ghana. Je hebt dan iemand waar je naar toe kan en zij kent het gebied en je kunt misschien bij haar logeren. Eigenlijk gelijk die dag heb ik besloten naar Carmen toe te gaan, en toch een beetje mijn droom te verwezenlijken.
Vol enthousiasme vertelde ik mijn verhaal aan iedereen die het wilde horen om toch zeker naar Ghana te gaan als Carmen daar zat. Ellen zei op een dag met net zoveel enthousiasme als ik, ik ga met je mee, wat vind je daarvan? Ik was super blij, samen met een van mn beste vriendinnen dit prachtige avontuur te gaan beleven, wat kon ik me nog meer wensen!

Veel praten (ach dat kunnen we wel zoals velen weten) en hoe gaan we alles doen, en ja wat is de beste datum om te komen, een hele hoop vragen, maar uiteindelijk kwamen we op 30 okt-14 november 2015!
Mogen we meewerken in het ziekenhuis? Hoe is het land daar, wat gaan we allemaal zien? Vele vragen die we pas beantwoord krijgen als we daar zullen zijn. Lezen op internet om toch een beetje inzicht te krijgen van hoe het land daar is, maar echt beleven gaan we doen als we daar zijn.
Twee weken zonder onze mannen, ik ben dat natuurlijk zeker wel gewend met de man als militair, maar Ellen is nog nooit twee weken zonder Robbert weggeweest. Voor ons beiden een spannend avontuur. En dan de kleine mannetjes, wat zal ik ze missen, gelukkig is het maar voor twee weken!

En ja toen moesten we een heleboel gaan voorbereiden.
Wat heb je allemaal nodig?
-inentingen
-visum
-tickets
En natuurlijk nog veel meer! In dit reisverslag zul je er meer over lezen!
Veel Liefs Ellen en Wieteke

  • 29 Oktober 2015 - 08:03

    Remco:

    Ha zusje, naar het echte Afrika! En het gaat door, geweldig! Geniet van je reis en doe voorzichtig.

    remco f.

  • 29 Oktober 2015 - 09:32

    Manon Van Alff:

    Lieve meiden,

    Een geweldige kans en natuurlijk een geweldig land. Geniet er volop van. Ik ga zeker jullie avonturen lezen en Wieteke, als je weer terug bent wil ik natuurlijk heeeeeeel graag al je belevenissen horen.

    Voor morgen, goede reis, pas goed op jullie zelf.

    x Manon

  • 29 Oktober 2015 - 10:13

    Marijke:

    Dan nu toch je droom verwezenlijken geniet ervan meiden fijne tijd daar in Ghana .En Wieteke maak je geen zorgen over je mannen daar zullen we goed voor zorgen liefs mam

  • 29 Oktober 2015 - 20:18

    Cathrien:

    Goede reis Wieteke. Twee weken tijd alleen voor jezelf. Je hebt het verdiend hoor. Geniet ervan en laat je onderdompelen in een cultuur die je alleen maar kent van de verhalen.

    Groetjes,

    Cathrien

  • 29 Oktober 2015 - 21:53

    Monique:

    Hey meiden,
    Een hele goeie reis, en veel plezier. En vooral van genieten.
    En met de mannen thuis zal het vast wel goed komen.
    Xx monique

  • 29 Oktober 2015 - 23:12

    Wieteke:

    Dank jullie wel allemaal, laatste puntjes op de i en we kunnen vertrekken!

  • 30 Oktober 2015 - 08:22

    Teunie Grootenboer:

    Een goede reis en veel plezier.
    Leuk om jullie reisverslag te kunnen lezen.
    Groetjes van Teunie

  • 30 Oktober 2015 - 08:53

    Michiel De Zeeuw:

    Fijn dat jullie avontuur begonnen is. Waardevol om zo letterlijk en figuurlijk over grenzen heen te kijken. In de afgelopen jaren hebben we op Schouwen-Duiveland via het classisproject de verhalen gelezen en gehoord van Aad van der Maas en Jasper Maas, die namens Kerk in Actie werkten in Tamale. Die indrukken vanuit de Ghanese cultuur gaven niet alleen een kijkje in hoe het daar was, maar nodigden ook uit om opnieuw te zien naar hoe het hier (in Nederland) is. Van harte wens ik jullie toe dat deze reis een rijkdom aan indrukken brengt van verbondenheid wereldwijd. We zullen er vast van horen of lezen. Een inspirerende tijd gewenst. Hartelijke groet!

  • 30 Oktober 2015 - 11:58

    Glenda:

    Hoi dames,

    Ik wil jullie een goede reis toewensen..
    Wees voorzichtig, en geniet!!!
    Ellen, wij wachten op alle mooie verhalen die gaan komen :)
    Op dit moment gaan jullie waarschijnlijk opstijgen!
    Toi toi toi

    Groetjes vanuit kantoor ;)

  • 02 November 2015 - 17:00

    Sanne:

    spannend spannend spannend!!!geniet van jullie avontuur :-)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Zierikzee

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

21 April 2016

zaterdag 14 november

21 April 2016

vrijdag 13 november

21 April 2016

donderdag 12 november

21 April 2016

woensdag 11 november

21 April 2016

dinsdag 10 november
wieteke

Actief sinds 28 Okt. 2015
Verslag gelezen: 396
Totaal aantal bezoekers 5708

Voorgaande reizen:

28 Oktober 2015 - 31 December 2015

Mijn eerste reis

Landen bezocht: